Ontevreden of klachten, deel het direct

Hier bij Ruralidays doen we er alles aan om je een onbezorgd verblijf te bezorgen in een van de vakantiehuizen op onze website. We stellen hierbij hoge eisen aan de kwaliteit van je ervaring, niet alleen door de criteria die we hanteren voor de gepubliceerde accommodaties op onze site maar ook aan onszelf en onze serviceverlening. We zijn trots om te kunnen melden dat 98.11% van onze klanten in 2017 onze service aanbevelen. Dit is voor ons een heel belangrijk gegeven, maar dit betekent echter niet dat er geen problemen of klachten kunnen ontstaan tijdens je verblijf.

Problemen of klachten ontstaan in onze ervaring meestal vanwege de taalbarrière, door cultuurverschillen of omdat verwachtingen niet worden waargemaakt. Wat de reden ook is, het allerbelangrijkste wat je zelf kunt doen wanneer je ergens tegenaan loopt tijdens je verblijf, is direct aan de bel trekken en je probleem of klacht kenbaar maken. Alleen op deze manier ontstaat de mogelijkheid dat het probleem nog tijdens je vakantie naar tevredenheid wordt opgelost.

Neem hiervoor allereerst contact op met de huiseigenaar zodat deze het probleem kan adresseren en indien mogelijk met een oplossing kan komen. Kom je er samen niet uit of ben je niet tevreden met de gevonden oplossing, schakel ons dan meteen in, vanaf je vakantiebestemming, zodat wij nog tijdens je verblijf voor je in actie kunnen komen. Het telefoonnummer en het e-mailadres waarop we zijn te bereiken vind je terug in je boekingsbevestiging.

Klachten of problemen met de accommodatie die pas na een verblijf worden gemeld kunnen we niet in behandeling nemen, simpelweg omdat er geen mogelijkheid meer bestaat om het probleem te verifiëren en gezamenlijk met de huiseigenaar tot een oplossing te komen. Schroom dus niet om gelijk aan de bel te trekken.

Indien je een klacht hebt over onze dienstverlening dan kun je schriftelijk of per e-mail contact met ons opnemen. Voorzie daarbij je schrijven altijd van je reserveringsnummer en een motivatie.

Je kunt je correspondentie richten aan:

Ruralidays.com
T.a.v. CustomerCare
Calle Molina Lario 13, 2º A
29015 Málaga
E-mailadres: customercare@ruralidays.com

Je ontvangt van je klacht geen ontvangstbevestiging, maar we zullen binnen 14 dagen inhoudelijk reageren.

Mocht je het niet eens zijn met de oplossing of komen we er samen niet uit? Dan kan je de klacht voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel , Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag. Het is ook mogelijk om de klacht voor te leggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform

Koester de verschillen

Een vakantie in Andalusië betekent een kennismaking met een ander klimaat, een nieuw landschap en inwoners, een ander ritme van de dag en een andere cultuur. Houd er in je verwachtingen rekening mee dat de dingen anders zijn georganiseerd en dat mensen anders kunnen reageren dan je misschien gewend bent. Koester de verschillen en laat je niet direct uit het veld slaan door dingen die misschien anders lopen dan je had verwacht. Houd bijvoorbeeld rekening met de volgende 'tegenvallers' en probeer die als de charme van je landelijke vakantieverblijf te typeren:

  • In Nederlands spreken we bijna allemaal wel een woordje Engels, dit hoeft in Spanje echter niet het geval te zijn, zeker niet in landelijke gebieden waar het Spaans vaak de enige gesproken taal is. Gebruik daarom een vertaal-applicatie zoals Google Translate of verrijk je ervaring door vooraf een paar woordjes Spaans te leren.
  • Houd zeker in het voor- en naseizoen rekening met de Spaanse siësta en beperkte openingstijden van winkels en uitgaansgelegenheden.
  • In Zuid-Europese landen zijn het water en de elektriciteit nog niet overal op het niveau dat we in Nederland gewend zijn.
  • De warmwatervoorziening is vaak geregeld met behulp van zonnecollectoren. Ook kan het zijn dat je slechts over een kleine boiler beschikt. Dat betekent wellicht korter of minder warm douchen dan je gewend bent.
  • Op een vakantiebestemming kun je te maken krijgen met insecten die soms voor overlast zorgen. Dit hoeft niets met onvoldoende hygiëne te maken te hebben, maar hoort vaak bij de klimatologische omstandigheden in landelijke gebieden in Andalusië. Verpak daarom goed je etenswaren en bewaar alles bij voorkeur in de koelkast. Ervaar je overlast overleg in ieder geval met de eigenaar van je vakantiehuis over manieren om van het ongewenste bezoek af te komen.
  • De eigenaren doen er vaak alles aan om hun gasten tevreden te stellen maar wanneer je kiest voor een eenvoudige accommodatie, kun je niet het comfort en de faciliteiten van een luxe hotel verwachten.
  • Houd rekening met eventuele bouwactiviteiten op de plaats van bestemming.