VEELGESTELDE VRAGEN


1. Het kiezen van uw vakantiehuis

1.1. Hoe selecteert Ruralidays.com haar vakantiehuizen?

Onze vakantiehuizen zijn geselecteerd op basis van hun kwaliteit, charme en prijs-kwaliteitsverhouding. Het merendeel van de vakantiehuizen op onze website is bezocht door het team van Ruralidays.com.

1.2. Hoe worden de accomodaties aangeboden?

De aangeboden accommodaties op onze site worden getoont op basis van de gebruikte filters, voorkeuren en keuzes van de reiziger. Voor de rangschikking van de accommodaties houden we rekening met de locatie, de kwaliteit van de advertentie, klantbeoordelingen en prijzen. Onze klant kan zelf sorteren op prijs, kwaliteit en het aantal beoordelingen dat een accommodatie heeft.

1.3. Hoe weet ik of een vakantiehuis al dan niet beschikbaar is?

U kunt op de homepage uw gewenste reisperiode opgeven, zodat alleen de huizen die beschikbaar zijn in de door u gekozen periode zichtbaar worden.
Een andere manier om de beschikbaarheid te controleren is door eerst uw favoriete vakantiehuis te selecteren en vervolgens de beschikbaarheid controleren in de kalender (check-in / check-out).
Als u nog niet zeker bent van uw reisdata, kunt u de beschikbaarheid van de vakantiehuizen direct vanuit de resultatenpagina controleren. Klik hiervoor op “Beschikbaarheid“ naast de foto van het vakantiehuis zodat de kalender wordt getoond.

1.4. Waar vind ik de prijs van een vakantiehuis?

Als u uw reisdata reeds op de homepage heeft ingevuld dan wordt de totale prijs onmiddellijk berekend en getoond in het overzicht van de beschikbare vakantiehuizen.
Heeft u uw reisdata nog niet ingevuld dan kunt dit alsnog doen door eerst uw gewenste vakantiehuis te selecteren en vervolgens de check-in / check-out velden in te vullen. De totale prijs wordt hierna berekend en is afhankelijk van de duur van uw verblijf, het seizoen en het door u opgegeven aantal personen.

1.5. Is er een babybedje beschikbaar in het vakantiehuis?

U vindt deze informatie op de individuele pagina van het vakantiehuis, in de sectie "Informatie/ Type bedden". Zelfs als er staat aangegeven dat er een babybedje aanwezig is, dan nog verzoeken we u vriendelijk om dit tijdens het boeken bij ons te verifiëren.

1.6. Is het vakantiehuis voorzien van internet?

U vindt deze informatie op de individuele pagina van het vakantiehuis in het overzicht onder de foto's en in de beschrijving van de Faciliteiten. Het type verbinding staat aangegeven in de sectie Informatie / Multimedia.

1.7. Zijn huisdieren toegestaan in het vakantiehuis?

Uw huisdier is welkom als de eigenaar uitdrukkelijk heeft aangegeven dat huisdieren worden toegelaten. Dit kunt u terugvinden in het overzicht onder de foto's en in de beschrijving van de sectie "Informatie / Overige".
Indien u uw huisdier meebrengt brengen sommige eigenaren meer borg in rekening.

2. Het boeken van het vakantiehuis

2.1. Hoe boek ik een vakantiehuis op de Ruralidays.com website?

Reserveringen worden gemaakt via de website van Ruralidays.com. Na het invullen van uw reisdata op de individuele webpagina van het door u gekozen vakantiewoning, klikt u op "Boek nu". In de volgende stap zal u worden gevraagd om uw reservering te voltooien door uw contactgegevens in te vullen en de gewenste betaalmethode te kiezen. Op deze pagina vindt u ook een samenvatting van uw reservering. U ziet hier de totale prijs, het voorschotbedrag, het resterende saldo en tevens de hoogte van de borg. Als u een vraag heeft kunt u een reactie achterlaten in het daarvoor bestemde gedeelte onder uw contactgegevens. Wanneer u alle benodigde informatie heeft ingevuld klikt u op “Boek Nu“. Ons team zal u reservering hierna zo snel mogelijk behandelen.

2.2. Is het mogelijk om een vakantiehuis te boeken via de telefoon?

Ja, dat is mogelijk! Ons team is beschikbaar van maandag tot en met vrijdag van 9:00 uur tot 17:00 uur. U kunt ons bereiken via het telefoonnummer (0034) 951 40 98 73 of bel naar (0034) 633 502 113. Wij spreken Engels, Spaans, Frans en Duits en helpen u graag bij het vinden van uw ideale vakantiehuis.

2.3. Hoe en wanneer ontvang ik mijn boekingsbevestiging?

Zodra de reservering door de huiseigenaar wordt bevestigd ontvangt u automatisch een bevestigingsemail met daarin uitgebreide informatie over uw reis en reservering. Van de eigenaren verwachten wij binnen 24 uur een reactie. Voor directe boekingen kunt u gebruik maken van de filter “onmiddellijke bevestiging”. De hierin opgenomen huizen worden direct bevestigd en u ontvangt dan ook onmiddellijk uw bevestigingsmail.

3. Betaling

3.1. Betaalmogelijkheden: welke betaalmethoden worden geaccepteerd?

De volgende betaalmethoden zijn beschikbaar: Creditcard, iDeal, Bancontact, Paypal of per Bankoverschrijving.

3.2. Zijn de online-betalingen veilig?

Ja, de online-betaalmethodes van Ruralidays.com zijn veilig. Om deze veiligheid te faciliteren werkt Ruralidays.com met TPV Virtual (SIS) van Banco Sabadell. Zij voorzien onze online-betalingen van techniek genaamd Secure Socket Layers (SSL). Deze techniek zorgt ervoor dat uw betalingsgegevens worden gecodeerd tijdens de overdracht. Hierdoor bent u ervan verzekert dat derden niet in staat zijn om uw gegevens in te zien.

3.3. Is het mogelijk om de huur in verschillende termijnen te betalen?

Dit is helaas niet mogelijk.

3.4. Hoeveel bedraagt de aanbetaling?

De aanbetaling bedraagt tussen de 15% en 50% van de totale prijs. Dit is afhankelijk van het door u gekozen vakantiehuis en het seizoen waarin u boekt.

3.5. Hoe betaal ik het resterende saldo van de totale prijs?

Op de dag van aankomst betaalt u het resterende saldo rechtstreeks aan de eigenaar, let op: dit kan alleen met contant geld. Dit geld ook voor de borg, die u tegelijkertijd dient te voldoen. Als er geen schade of onregelmatigheden aan de accommodatie zijn ontvangt u de borg terug op het einde van uw verblijf.

3.6. Hoeveel bedraagt de borg?

De hoogte van de borg is afhankelijk van het door u gekozen vakantiehuis. U vindt dit bedrag altijd terug in de beschrijving van de faciliteiten onder "Informatie / borg".

3.7. Zijn de prijzen inclusief BTW?

Ja, de prijzen zijn inclusief BTW

3.8. Kan ik gebruikmaken van het herroepingsrecht?

Het herroepingsrecht is niet van toepassing op alle diensten van Ruralidays.nl. Diensten betreffende logies te verrichten op een bepaalde datum of tijdens een bepaalde periode zijn namelijk uitgezonderd van het herroepingsrecht.

4. Aankomst

4.1. Hoe en waar ontvang ik de sleutels van het vakantiehuis?

U ontvang de sleutels van het vakantiehuis rechtstreeks van de eigenaar. De ontmoetingsplaats zal aangegeven staan op uw reserveringsbevestiging.

4.2. Dien ik rekening te houden met vooraf bepaalde aankomsttijden / check-in tijden?

Ja, standaard kunt u het vakantiehuis betreden tussen 16:00 uur en 21:00 uur. Ruralidays.com stuurt u 14 dagen voor uw aankomst een vragenlijst waarmee u onder andere de eigenaar informeert over uw aankomsttijd. In sommige gevallen is het mogelijk om eerder dan 16:00 uur of later dan 21:00 uur in te checken. Dit dient u echter wel vooraf af te stemmen met de eigenaar.

5. Vertrek

5.1. Waar laat ik bij vertrek de sleutels van het vakantiehuis?

Neem hierover contact op met de eigenaar en spreek samen uw vertrektijd af. De eigenaar komt op de dag van vertrek langs om de sleutels op te halen. Tevens ontvangt u ook direct uw borg terug, mits er geen schade aan de accommodatie is ontstaan tijdens uw verblijf.

5.2. Wanneer wordt de borg terugbetaald?

De borg wordt direct na inspectie van de accommodatie terugbetaald. Dit vindt plaats op hetzelfde moment dat u de sleutels teruggeeft aan de eigenaar. In sommige gevallen geeft de eigenaar er de voorkeur aan om de borg terug te storten via een bankoverschrijving.

5.3. Dien ik rekening te houden met een vooraf bepaalde vertrektijd / check-out tijdstip?

Ja, standaard dient u het vakantiehuis te verlaten vóór 12:00 uur s’middags. Op verzoek is het soms mogelijk om later uit te checken. Neem hiervoor rechtstreeks contact op met de eigenaar en bespreek of een latere vertrektijd tot de mogelijkheden behoort.

 

Heeft u nog andere vragen, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen. Wij staan klaar om u te helpen!