Ruralidays begint een nieuwe kleurrijke fase

14 dec
2023
Geactualiseerd op: 13 juni, 2024

We zijn gegroeid! En ons merk is met ons meegegroeid. Het was tijd voor verandering en hier is het resultaat.

Ruralidays werd in 2009 opgericht, bijna 15 jaar geleden, met als doel het toerisme in het binnenland van Andalusië om te vormen tot een toerisme van hogere kwaliteit.

Veel is er sindsdien gebeurd. We zijn op alle fronten gegroeid, de Ruralidays-familie is groter geworden en het was nodig om een huis te bouwen waar alles een plek kon vinden. Dit alles moest worden weerspiegeld in een duurzamer, dynamischer en actueler merk.

“We wilden een merk met een brede symboliek, dat veel kon zeggen door heel weinig te tonen.” 

Een nieuw grafisch universum was nodig, een herkenbaar en gemeenschappelijk visueel systeem voor al onze communicatiemiddelen.

Hoe hebben we dat gedaan? 

Door het concept van “huis” tot zijn minimale uitingsvorm te brengen…

… en de belangrijkste kenmerken te tonen die Ruralidays vertegenwoordigen.

Dit alles leidde tot het creëren van een fris, levendig en betekenisvol logo.

Details zijn belangrijk

Zoals je ziet, weerspiegelt ons nieuwe merk de filosofie van Ruralidays en alle emoties die we willen overbrengen.

Groeien zonder onze oorsprong op te geven 

Ons idee is altijd geweest om te groeien zonder ook maar iets van onze essentie te verliezen. Daarom besloten we onze oorsprong te behouden door middel van de hoofdkleur.

Het blauw van Andalusië.

Zoals men in Spanje zegt: Sevilla heeft een speciale kleur, maar als we het over Andalusië in het algemeen hebben, is de kleur die in ons opkomt blauw.

De kleur blauw is aanwezig in veel Andalusische dorpen. We vinden het op deuren, ramen en potten.

Het is ook aanwezig in het blauw van de zee aan de kusten van ons land, in de bijna 365 dagen per jaar blauwe lucht en op de bodem van de zwembaden waar de huizen van Ruralidays van profiteren. Het blauw van Andalusië moest in ons logo komen.

Bovendien is deze kleur niet alleen aanwezig in Andalusië, maar is ook kenmerkend voor veel van de mooiste dorpen van Spanje en een groot deel van de Middellandse Zee.

Optimisme en goede vibes via ons kleurenpalet

Blauw is niet alleen, het wordt vergezeld door een palet van levendige, vrolijke en verzadigde kleuren die goed passen bij de foto’s op onze website. Precies! De kleuren van Ruralidays zijn geïnspireerd op de foto’s van onze huizen:

Maar deze kleuren zijn ook te vinden tijdens een bezoek aan een van onze bestemmingen. Het roze van de bougainvillea die omhoog klimt in de Andalusische tuinen, het blauw van de potten in de patios van Córdoba, het beige van de zandstranden van Bolonia… Wil je meer? Hieronder vind je het:

En zo hebben we de kleuren gevonden die je zult tegenkomen in de details van onze communicatiemiddelen. Ruralidays is nu de weerspiegeling van onze huizen en bestemmingen.

Klaar om te groeien! We presenteren ons visuele universum

Grafieken 

Ons merk is veelzijdig en levendig, daarom spelen we met ons isotipe om verschillende categorieën van producten of diensten vast te stellen.

Iconografie 

We wilden die vreugde en verbondenheid overbrengen die Ruralidays kenmerkt in alles wat we doen, zonder onze vakkundigheid uit het oog te verliezen. Daarom combineren onze iconen de elegantie van de lijnen met vrolijke kleurrijke vormen.

We zijn begonnen met vorm en kleur te geven aan onze waarden:

En we zijn doorgegaan met alle symboliek die Ruralidays omringt.

Fotografische stijl 

Dit gaat over onvergetelijke ervaringen! Verzadigde en kleurrijke foto’s waarin we unieke momenten en onvergetelijke ervaringen laten zien.

Eén merk, vele toepassingen 

Het belangrijkste kenmerk van het nieuwe merk is de veelzijdigheid in de digitale en fysieke wereld. Zie het zelf!

Wat vind je van de verandering? Vertel het ons in de reacties bij dit bericht en bekijk de nieuwe look op onze social media.

Ruralidays begint een nieuwe kleurrijke fase is een artikel dat gaat over Sin categoría in Andalusie
Beoordeel
1 estrella2 estrellas3 estrellas4 estrellas5 estrellas (3)
Loading...
Deel
Geef je mening (0)

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *